Firmanın piyasada kendini
tanımlama biçimine ve bu tanım altında kendini konumlandırmasına kurumsal kimlik denir.
Firmanın çevresinde oluşturduğu imaj, yaptığı iş ve eylemler; kurumsal kimlik
kavramı altında değerlendirilir. Bu nedenle, kurumsal kimliği zedeleyici,
kurumsal kimlikle bağdaşmayan ve onu olumsuz yönde etkileyen eylemlerden
kaçınmak gerekir. Bunun kurumsal kimliğe açık bir şekilde zarar vereceği
muhakkaktır. Hem özel teşebbüse ait kuruluşlar hem de kamu kurumları, kurumsal kimlik
kavramı kapsamında düşünülebilir.
Web tasarım, logo tasarımı,
kartvizit tasarımı ve daha birçok tasarım unsuru, kurumsal kimlik
tasarımı kavramı kapsamındadır. Kurumsal kimlik tasarımı, tümüyle
kurumu yansıttığından mutlaka doğru ve düzgün bir planlama içinde üretilmeli ve
o şekilde ortaya konulmalıdır. Firmanın veya kamu kurumlarının kurumsal kimlikleriyle
çelişen tasarımlardan uzak durması gerekir.
Kurumsal
Kimlik Fiyat Teklifi Nedir?
Kurumsal kimliğin ortaya
konulması için çeşitli firmalardan kurumsal
kimlik fiyat teklifi alınır ve bu firmalar arasından en uygun
bulunandan kurumsal kimlik kavramı kapsamındaki tüm çalışmaları yapması
istenir. Böylesi bir firma seçerken firmanın yaptığı işler, verdiği sözlerin
arkasında durup durmadığı ve çevresindeki intibası son derece önemlidir.
Kurumsal kimlikle ilgili tüm
faaliyetler, alanında profesyonel çalışan ve yaptığı her işe aynı özenle
yaklaşan firmalara yaptırılmalıdır. Kurumla ilgili veriler, kuruma dair iş ve
eylemler net biçimde yansıtılmalıdır ki ortaya doğru bir kurumsal kimlik
tasarımı çıksın.
Yorumlar
Yorum Gönder